A nem tetszést leginkább a kritikus hangvétele okozza, mely pont olyan ellenszenvet fog kiváltani a tanácsadókból és előadókból, mint amekkora ellenszenvet vált ki belőlem és többünkből az előadók egy részének megjelenése.
Most nem mint stílustanácsadó, hanem mint magánember írok, akinek számos tapasztalata gyűlt már össze a tréningeken, a tanfolyamokon, a felnőttképzéseken és a tanácsadásokkal kapcsolatos interakciók során.
Kritikán aluli eredményekről és tényekről számolhatok be, kezdve onnan, hogy az előadók slamposan, agyonmosott, egymáshoz és hozzájuk nem illő ócska ruhában, papucsban jelennek meg, egészen odaáig, hogy az előadás alatt kénytelen vagyok a szájukban lévő lyukas, ill. bocsánat a kifejezésért, de félig rohadt fogaikat is bámulni.
Utóbbi többször is előfordult több képzés alkalmával is úgy, hogy a képzések ára meghaladta a fél milliót.
Nem arról beszélek, hogy márkás öltönyben és kosztümben kell folyton járni, hiszen a drága holmi pont ugyanúgy állhat rosszul is, mint ahogy a kevés pénzből származó állhat jól.
Arról sem, hogy egy előadónak folyton feszengenie kell a ruhájában amikor előadást tart és nem érezheti magát kicsit otthonosabban, lazábban..
Hanem inkább beszélek arról, hogy úgy vélem nálunk aki eléri a tanácsadó (mások előtt szereplő, "sztár" vagyok szintet) úgy érzni, hogy ő már bármit megengedhet magának és akár figyelmen kívül is hagyhatja a szokásokat, az elvárásokat, mások véleményét, de leginkább mások és a saját pozíciójának tiszteletben tartását.
Lehet rosszindulató vagyok és túl kritikus, mert pusztán csak egy öltözködési szempontból kultúrálatlan társadalomban élünk és mindössze nem tudásról vagy "eddig nem mondta senki" állapotról van szó.
De mindig felmerül bennem egy másik kritikus gondolat is ezzel kapcsolatban, mégpedig az, hogy a szolgáltató szektorban olyan emberek nevezik magukat szakembernek, akik nincsenek tisztában azzal, hogy az előadó maga is része a szolgáltatásnak, így a megjelenése pont ugyanúgy része annak amit csinál, mint az, amit csinál és ahogyan csinálja? (a termék eladásnál ez nagyon egyszerű: a BMW-t nem csak motorikusan fejlesztik, a design, ugyanúgy része a terméknek, a wellness szállodát nagyon szeretjük, de ha szépek a szobák és a környezet, külön öröm. Egy tanácsadó, ha ápoltabb és megjelenésében összeszedettebb, nagyobb bizalmat kelt - ez pszichológiai tény)
Tisztában vagyok azzal, hogy ez a munka nagyon sok időt vesz igénybe, és nagy feszültség egy-egy nagyobb konferencia, főleg, ha nincs segítség a szervezésbe.
De aki megoldást keres, az talál!
- Lehet már online is ruhát rendelni, sőt vasalás menteset is.
- Van már éjszakai fogászat is 0-24-be, és vannak olyan helyek is, ahol fillérekért álulnak női és férfi dolgokat, így egy-egy ing, blúz, zakó beszerzése nem jelenthez problémát.
- A neten már se szeri se száma annak, hogy milyen egy munkahelyi öltözet nőknek, férfiaknak, milyen a laza, de elegáns megjelenés....
- (ajánlom mindenki figyelmébe a Peek&Cloppenburg üzletet az Arénába, ahol 1.900Ft-tól 500.000-ig lehet megfelelő öltözetet kapni az év minden napján)
Ezek csak tippek, de nem ez a lényeg. Én a magam részéről szeretnék úgy elmenni egy előadásra, hogy ha meghívnak, pénzt fizetek, vagy érdekel egy téma, és ha megtisztelem az előadót a figyelmemmel, az ellenérték kifizetésével, a jelenlétemmel, akkor ő is tiszteljen meg azzal, hogy nem úgy jelenik meg előttem, mint ha kutyát sétáltatni ment volna..
Ezek egy korábbi vagy egy leendő hallgató visszajelzései, amit a tanácsadók vagy meghallgatnak, vagy sem, azonban nincs mit csodálkozni azon, ha esetleg rájuk sem figyel senki, amikor ők sem adnak másnak a véleményére és visszajelzésre, csak a sajátjaikra.. :-D
Kecskés Rita