Az elmúlt évek - csak úgy mint minden piaci szereplőt - a luxusmárkákat is próbára tették.
Míg a tömeges divatcikkeket gyártók már 2007 elején a recesszió áldozataivá lettek, addig a luxusmárkák közül néhány nem csak előkelő pozícióját tudta megőrizni, hanem az átlagos 3%-os visszaesések ellenére még fejlődni is képes volt.
Míg a Burberry és a Prada (ők nincsenek a legutóbbi top 10 listán) a digitális marketing irányába tettek lépéseket, addig mások más stratégiát választottak a fennmaradás érdekében.
Mi az titka egyes luxusmárkák fejlődésének?
Míg a lemaradók a divatra helyezték a hangsúlyt, addig a Louis Vuitton a történelmét és a hagyományait, vagyis az utazással összefüggésbe hozható termékeit, a Gucci Christie's-zel való társulása eredményeképpen vintage táskáit, Hermès pedig egy ló versenyének támogatását helyezte a fókuszba.
Legerősebb luxusmárkák
1. Louis Vuitton
Előző évben: 1.
Márka érték: (2%-ot növekedett) $19.78 billion
A hagyományokra és az utazással kapcsolatos márkára helyezte a hangsúlyt, mellyel megőrizte korábbi pozícióját.
2. Hermès
Előző évben: 2.
Márka érték: (8%-ot növekedett) $8.46 billion
A 71% javarészt még mindig családi tulajdonban lévő vállalkozás nagy gondot fordít a kézzel készített termékeire és azok minőség ellenőrzésére, a vállalkozás tradícióira.
3. Gucci
Előző évben: 3.
Márka érték: (2%-ot növekedett) $7.59 billion
A Gucci és a Christie's társulása a vintage utazótáskák és a kézitáskák kapcsán meghozta a cég újabb sikerét.
4. Chanel
Előző évben: 4.
Márka érték: (11%-ot csökkent) $5.55 billion
Bár a recesszió alatt a vásárlók elsősorban a praktikus dolgokra költenek, a Chanelnek sikerült elérnie illataival, kozmetikumaival, klasszikus paplan táskáival, hogy kisebb összegű költésekre ösztönözze vásárlóit.
5. Hennessy
Előző évben: 6.
Márka értéke: (1%-ot csökkent) $5.37 billion
A márka roppant mértékű közkedveltségnek örvend Kína területén.
6. Rolex
Előző évben: 5.
Márka értéke: (14%-ot csökkent) $4.74 billion
A többi csúcsminőséget előállító óra és ékszergyártóval együtt a Rolex is óriási veszteséget volt kénytelen elszenvedni.
7. Moët & Chandon
Előző évben: 8.
Márka értéke: (12%-ot csökkent) $4.28 billion
Bár a márka már közel sem olyan erős, mint korábban, mégis a világ legerősebb pezsgő márkája
8. Cartier
Előző évben: 7.
Márka értéke: (19%-ot csökkent) $3.96 billion
A márka teljes kereskedelmi hálózatában csökkentek az eladások.
9. Fendi
Előző évben: 9.
Márka értéke: (8%-ot csökkent) $3.20 billion
A jellemzően a táskáiról elhíresült márka igen közkedvelt lett Ázsiában.
10. Tiffany & Co.
Előző évben: nem szerepelt a top 10-ben
Márka értéke: (6%-ot növekedett) $2.38 billion
Bár a márka korábban nem szerepelt a listán, elsőként utasította vissza az árengedményt és az Ázsiba, valamint Nyugat Euróbába való terjeszkedést.
Kecskés Rita
szín és stílustanácsadó