2012. május 17.

Milliókat ér a megfelelő üzleti megjelenés




Nem a hírnév a döntő, amikor valakivel üzletet kötünk, vagy befektetjük a pénzünket a cégébe, hanem a külseje - derült ki a Warwick Üzleti Iskola, a London Egyetem és az amerikai Dartmouth Egyetem közös kutatásából.

Meglepő módon a külső megjelenés olyan nagy hatással van ránk, hogy még a rossz hírnevet is képes lehet ellensúlyozni. A kutatók ugyanis megállították, hogy egyszerűen jobban bízunk a megnyerőbb külsejű emberekben, még akkor is, ha negatív információkat kapunk róluk.

A kutatás során a tudósok 20 pár olyan képet mutattak az önkénteseknek, amelyeken a szereplők arcvonásait előzőleg egy számítógépes program segítségével egy úgynevezett megbízhatósági skála mentén változtatták meg..

Minden önkéntes kapott egy bizonyos pénzösszeget, amelyet a képeken szereplő embereknél kellett befektetniük. Az eredményekből kiderült, hogy a 15 résztvevőből 13 személy annál fektette volna be a pénzét, aki a legmegbízhatóbbak tűnt. A második kísérlet során a kutatók a fotók mellé pozitív és negatív információkat is adtak a személyekről, de az önkéntesek így is többnyire a külső alapján döntöttek.

A kutatók szerint ez azt jelenti, hogy a megbízhatóság látszata annyira döntő, hogy az emberek inkább hallgatnak a belső megérzéseikre, mintsemhogy a külső információk alapján ítéljenek meg valakit.

A tanulmány a PLoS One oldalain jelent meg.
forrás: Medipress.hu


Üzleti megjelenés előadások, workshopok és személyes konzultációk >>>

.