„A BRAND lélektani alapja: az attribúció
Hogyan alakul ki az imázs?
Hogyan keletkezik az ember fejében egy márkáról alkotott kép?
Az emberi észlelés sajátja, hogy egyszerűsít, általánosít, osztályoz, sűrít, tipizál.
A gondolkodás igyekszik egy címkét egy attribútumot „hozzáragasztani a márkához, hogy ezekről könnyebben felismerhesse, illetve azonosíthassa őket.
A körülöttünk történő dolgokra mindig valamilyen magyarázatot keresünk, beskatulyázunk, helyre tesszük őket. A mellérendelések alapján egy képet kapunk, kialakítjuk véleményünket. Ez a mellérendelés már az első vizuális kapcsolat alapján megkezdődik, és az „első pillantásra” kialakított vélemény végig meghatározó marad.
A neki tulajdonítás folyamatában, amikor a fejünkben a címkézés folyik, sokféle áthallás keletkezhet. Ezeket hívjuk holdudvar hatásnak. Olyankor jön létre, amikor az észlelésbe olyasmit is belevetítünk (projekció) amit valójában nem látunk. Olyan jelekből következtetünk más tulajdonságokra, amelyekből azok nem következnek biztosan:
Szépen csengő név >> pozitív attribúció
Elegáns személy >> magasabb státusz
Charm, vonzerő >> nagyobb szavahihetőség
Gyerek biztonsági ülésben >> nagyfokú biztonság
Szemüveges arc >> értelmiségi"
Idézet: Sas István: Reklám és pszichológia könyvéből
Ugyanúgy pozícionálnak bennünket mások, mint ahogy mi látjuk magunkat?
Mit tehet értünk az öltözködésünk? Mit tehetünk mi az öltözködésünkért?
További információ:
Kecskés Rita
szín és stílustanácsadó
http://www.oltozzjol.hu/
tel: 06 30 9304 402