A dress code az üzleti életben kb. 10-15 éves múltra tekint vissza. Mára már a multiknál előírást találunk arról, hogy mit és mit ne viseljenek dolgozóik. A ruhaviselés szabályozása elengedhetetlen kelléke a cég imázsának, ugyanis a dolgozók ruházata éppoly fontos része az egységes arculatnak, mint a vállalat logója. A munkahelyi öltözet kommunikáció a külvilág felé, melynek ugyanazokat az értékeket kell közvetítenie, amit a vállalat magáénak vall. Ez lehet professzionizmus, megbízhatóság, biztonság, minőség.
A business lookként emlegetett üzleti öltözet nemcsak az öltöny és a kosztüm, a kategórián belül tovább lehet differenciálni a megjelenést. Több dologra is oda kell figyelnünk, mikor öltözködési stílusunkat kialakítjuk. Ez függ a munkahely profiljától, a cég imázsától, a beosztástól.
Az üzleti öltözködés szabályait középvezetői szinttől felfele kell betartani. Azoknál a munkatársaknál akik ügyfelekkel, leendő partnerekkel kerülnek kapcsolatban, különösen fontos, hogy a cég követelményeinek megfelelően öltözködjenek, ugyanis az első benyomás lehetőségét nem lehet megismételni még egyszer.
Az ápolt, igényes munkahelyi megjelenéssel nemcsak az ügyfeleket tiszteljük meg, hanem magunkat is. Ki gondolná, hogy az öltözködés hatással van a munkahelyi hatékonyságunkra? Pedig így van. A The Ragtrader által megkérdezett 3000 nő mintegy fele nyilatkozta azt, hogy egy jól megválasztott öltözékben jobban teljesítenek a munkahelyükön. Határozottabbnak érzik magukat és kollégáik is jobban tisztelik őket.
Amennyiben szeretnél öltözködéssel kapcsolatos tippeket, ingyenes tanácsokat, trend figyelőt kapni, iratkozz fel rendszeres olvasónak vagy a hírlevélre a www.oltozzjol.hu oldalon.
További információ
Kecskés Rita
szín és stílustanácsadó
www.oltozzjol.hu